Tuesday, June 19, 2012

Stone Sleeper


Zgošćanski stećak - National Museum of Bosnia & Herzegovina

GORČIN
Mak Dizdar
 
[i]
Ase lezit
Vojnik Gorčin
U zemlji svojoj
Na baštini
Tuzdi

Zih
A smrt dozivah
Noc i dan

Mrava ne zgazih
U vojnike
Odoh

Bil sam
U pet i pet vojni
Bez štita i oklopa
E da ednom
Prestanu
Gorcine

Zgiboh od cudne boli

Ne probi me kopje
Ne ustrijeli strijela
Ne posijece
Sablja

Zgiboh od boli
Nepreboli
Volju
A djevu mi ugrabiše
U robje

Ako Kosaru sretnete
Na putevima
Gospodnjim
Molju
Skazite
Za vjernost
Moju


Gorchin by Mak Dizdar
(translation: Francis R. Jones)

Here lyeth
Gorchin the solider
In his owen erthe
In a straungers
Lande

I was on lyf
Yet death I hailed
By day and nighte

Ne fly wolde I harme
Yet I went
For a solider

I strove
In warres five on five
Withouten buckler or maile
Ay alle at ones
Gorchin
Was no more

I dyed of straunge sic...knesse

Me pierced ne pyke
Me slew ne arrow
Me slote
Ne sworde

I dyed of sicknesse
Withouten hele

I did love
But my lasse was
Into bondage taken

If thou Cossara meetest
Upon the paths
Of our Lorde
Tell her
I bid thee
That I my troth
Did kepe
National Museum of Bosnia & Herzegovina

6 comments:

  1. Podseca me na Obeliksa..moj mokaz i njegove asocijacije..

    ReplyDelete
  2. Kod nas se u Bosni u suštini nikad ništa ne mijenja. Stećke nažalost nikad uživo vidjela nisam.
    Meni je Gorčin tako lijepo ime.
    Ako ikad budem imala sina...
    Jedno vrijeme sam se zabavljala s idejom da dam djetetu ime Mak jer mi je baš fino ime, ali pošto ja za svako ime prvo razmislim kako bi ga se moglo zezati, odmah zamislim kako ga zajebavaju "Mak jebo te svak :)" pa eto, necu da ima trauma.

    ReplyDelete
  3. To je kod nas vrlo specificno. Kakvo god da ime das djetetu, druga djeca ce naci nacina da ga zezaju.

    Ako ikad dodjes u Sarajevo, vodim te u Zemaljski muzej. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zar nij zatvoren? :(
      Bila sam jednom ali nisam stigla sve pregledati, samo sam kukce obišla i Hagadu vidjela.

      Delete
    2. A, nesto su KAO sredili. Osim toga ljeto je, pa nema frke sa grijanjem. Tuga i zalost. :(

      Delete